تونس: یک پیرمرد تونسی که می‌گوید در سال 1880‌متولد شده است در انتظار ثبت‌رکورد خود به‌عنوان مسن‌ترین انسان جهان در کتاب رکوردهای گینس به‌سر می‌برد

question mark

علی عامری بن محمد بن علی، در سن 130‌سالگی از حافظه خوبی برخوردار است و همچنان روزه می‌گیرد. تغذیه این پیرمرد بسیار سالم است و بسیاری طول‌عمر او را به‌دلیل همین تغذیه سالم می‌دانند. او بیشتر از غذاهای طبیعی و گیاهان کوهی استفاده می کند. این پیرمرد در 12سالگی پدر خود را از دست داده و از همان موقع مشغول فعالیت‌های سخت در زمین کشاورزی بوده است. برخی عقیده دارند که طول عمر در این خانواده موروثی است چون پدر این پیرمرد هم پس از 107‌سال زندگی فوت کرد.
رکورد شکنی بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای جهان

ایروان: قرار است بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای جهان در ایروان در معرض دید عموم قرار بگیرد. رکوردشکنی این شکلات تخته‌ای با وزن 4‌هزار و 410‌کیلوگرم توسط مسئولان کتاب رکوردهای گینس تأیید شده است و بزرگ‌ترین شکلات تخته‌‌ای جهان ماه آینده در یک مراسم رسمی خورده خواهد شد. این شکلات که تمام مواد آن به‌صورت طبیعی تهیه شده و شامل 70‌درصد کاکائوی خالص است،560‌سانتی‌متر طول و275‌سانتیمتر عرض دارد.

ضخامت این شکلات هم به 25‌سانتی‌متر می‌رسد. بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای جهان توسط یک کارخانه تولید مواد‌غذایی به‌مناسبت دهمین سالگرد تاسیس آن تهیه شده است. مسئولان این کارخانه می‌گویند با وجود اینکه تهیه این شکلات هزینه زیادی داشته اما تبلیغ بسیار خوبی برای آنها بوده است.

3‌سال دوچرخه‌سواری برای پیدا‌کردن فرزند

ملبورن: یک پدر استرالیایی پس از 3‌سال سفر با دوچرخه به دور اروپا موفق شد پسر خود را سرانجام در هلند پیدا کند. فرزند آقای تامپسون زمانی که 3‌سال داشت به‌صورت غیرقانونی توسط مادرش به لندن برده شده بود. ماموران پلیس بین الملل(اینترپل) پس از آن نتوانستند ردپایی از این پسر 3‌ساله پیدا کنند و به‌همین خاطر آقای تامپسون خودش تصمیم گرفت با دوچرخه به کشورهای مختلف اروپا برای پیدا‌کردن پسرش سفر کند.

وی در طول سفرهای خود پوسترهایی برای کمک به پیدا کردن فرزندش در میان مردم پخش می‌کرد و سرانجام با اطلاعاتی که به دست آورد توانست پسرش را در هلند پیدا کند. آقای تامپسون پس از در جریان قرار‌دادن ماموران پلیس پسرش را که اکنون 6‌ساله شده است در کلاس درس در‌آغوش گرفت.

در انتظار 18‌سالگی

نیویورک: در حالی که به‌تازگی مسئولان کتاب رکوردهای گینس کوتاه قدترین انسان جهان را معرفی کرده‌اند شاید این رکورد 2‌هفته دیگر با رسیدن خاگندرا تاپا ماگار به سن 18‌سالگی تغییر کند. این نوجوان به‌زودی جشن تولد خود را برگزار خواهد کرد و در آن زمان می‌تواند با قد 56‌سانتی‌متر نام خود را به‌عنوان کوتاه‌قدترین انسان بالغ جهان ثبت کند.

خاگندرا تاپا ماگار که اهل نپال است به‌همین خاطر اکنون در نیویورک به‌سر می‌برد و با دیدارهای مختلف سعی دارد نظر رسانه‌های جهان را به خود جلب کند. هفته گذشته مسئولان کتاب رکوردهای گینس ادوارد نینو هرناندز اهل کلمبیا را به‌طور رسمی به عنوان کوتاه قدترین انسان زنده جهان معرفی کردند. اندازه‌گیری قد کسانی که ادعای رکوردشکنی دارند با روش‌های ویژه توسط پزشکان صورت می‌گیرد.

کد خبر 115947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز